[O1] Miga kontrolka ręcznego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzech_pcl
    Drive
    • 2008
    • 43

    [O1] Miga kontrolka ręcznego

    Dzisiaj godzina 22:48 skrzyżowanie ulic BUKOWSKIEJ i POLSKIEJ....widziana czarna OCTAVKA w kombi na numerach PO...
    to był niedziela67, jak mnie wzrok nie zawiódł...
    pozdrawiam

    P.S. ale zakret wziales profesjonalnie
  • radekb
    Ambiente
    • 2007
    • 134

    #2
    [O1] Miga kontrolka ręcznego

    Witam. Mam mały problem z Octavią. Miga kontrolka ręcznego i sygnalizuje trzema krótkimi dźwiękami. Na ten moment mam zrobione kompletnie hamulce z przodu i z tyłu i wymieniony płyn hamulcowy. Podczas płynnej jazdy efekt jest taki, że kontrolka na jakiś czas gaśnie. Jednak dłuższe stanie w korkach bądź jazda po dziurach powodują, że lampka zapala się ponownie i sygnalizuje.
    Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
    Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. Możliwe, że masz go za mało.
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      • radekb
        Ambiente
        • 2007
        • 134

        #4
        Problem w tym, że ilość płynu hamulcowego jest ok. Niecałe maksimum. Sprawdzałem również, czy idzie prawidłowy sygnał o ilości płynu hamulcowego w zbiorniczku. Wygląda na to że jest ok.

        [ Dodano: Pią 29 Cze, 07 19:02 ]
        Niestety wygląda mi to na jakiś bardziej złożony problem. Dziwne jest to, że czasami kontrolka przestaje się palić i wszystko jest ok. Pojawia się ponownie kiedy wjadę w parę dziur na drodze. Zupełnie jakby gdzieś nie było styku. Gdybym znał wszystkie elementy układu, za które odpowiada miganie kontrolki pewnie bym coś znalazł ale niestety jeśli chodzi o Octavię to posiadam ją dopiero od niecałych dwóch miesięcy i jeszcze wielu rzeczy nie wiem.

        W związku z tym proszę o pomoc od bardziej zorientowanych niż ja.
        Z góry dzięki
        Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
        Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)

        Komentarz

        • b-bar01
          Elegance
          • 2007
          • 985
          • Octavia I (1U2)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          lampka ręcznego świeci i pika jak masz zaciągnięty ręczny i jedziesz. może masz uszkodzony czujnik pod wajchą ręcznego lub kable od czujnika gdzieś zwierają do masy, skoro na wybojach się włącza.
          pzdr.
          *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

          Komentarz

          • paf
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3140

            #6
            radekb,
            jak masz chwilę czasu parę kluczy pod ręką to możesz sprawdzić czujnik w dźwigni hamulca ręcznego

            należy zdemontować tunel środkowy przy ręcznym
            poluzować naciąg ręcznego
            potem potem odkręcić trzy śruby i cały ręczny spokojnie zdejmujesz - tam masz czujniczek - jest on przypięty to dźwigni ręcznego - nie pamiętam czy da się do niego dostac bez zdjęcia dźwigni czy nie ale jest to spoko robota - wymieniałem swoją i było OK

            co do demontazu tego plastiku

            Zamieszczone przez nico21 kiedyś
            wyjmujesz popielniczka tylną- pociągasz do góry - tam są 2 śruby- zdejmujesz pierwszy plastik - odepnij jeszcze przewody od zapalniczki.

            Komentarz

            • radekb
              Ambiente
              • 2007
              • 134

              #7
              Dzięki kolego. Zaraz się zabieram. Jak skończę to dam znać czy to rozwiązało problem.
              Pozdrawiam.

              [ Dodano: Nie 01 Lip, 07 13:29 ]
              Witam. Niestety problem dalej istnieje. Czujnik jest sprawny. Zaciągnięcie ręcznego powoduje, że lampka zapala się na stałe. Gdy opuszcze ręczny, a przy okazji trafię na moment, że kontrolka nie miga, gaśnie. Przy okazji rozebrałem czujnik, podpiąłem miernik i wygląda na to, że element pracuje prawidłowo. Zwierałem "na krótko" przewody od czujnika. Zwarcie - kontrolka pali się na stałe, rozwarcie - kontrolka gaśnie lub miga synchronicznie (zależy od "humoru" auta).

              Gdybyście mieli jeszcze jakiś propozycje lub ktoś mógłby mi udostępnić schematy instalacji elektrycznej Octavi, to będę wdzięczy. Jestem elektronikiem także może coś bym znalazł

              PZDR
              Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
              Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)

              Komentarz

              • RobertK75
                Classic
                • 2006
                • 3

                #8
                Mam identyczny objaw u siebie. Po diagnostyce VAGiem okazalo sie ze to czujnik ABS w lewym tylnym kole. Pare dni wczesniej w prawym przednim tez czyjnik wysiadl - sygnalizacja oczywiscie kontrolka absu, teraz w lewym tylnym z kontrolka recznego i piszczeniem po przekroczeniu ok 15 km/h. Plyny, klocki sa ok.
                ©koda Octavia TDi 110KM L&K

                Komentarz

                • radekb
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 134

                  #9
                  Dzięki RobertK75. Problem rozwiązany. Winą był czujnik ABS w tylnym kole.
                  Pozdrawiam i więlki dzięki za pomoc.
                  Była: Octavia II RS BWA 268KM/350nM
                  Jest: Golf VII GTI Performance 242KM/356nM (prezent od fabryki)

                  Komentarz

                  • Misiek_Kw
                    Classic
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 16

                    #10
                    Witam, podobny objaw zauważyłem dziś w swojej Octavii (O2). Otóż kilkakrotnie podczas jazdy zapaliła się kontrolka od ręcznego i 3 sygnały (a nawet i więcej), jednakże mają one inny ton od sygnału, gdy np. zapomnimy spuścić ręczny. A co ciekawe, załącza się to tylko podczas wjazdu pod górę. Specjalnie dziś jeździłem pod największą górkę w mieście, żeby zobaczyć czy się to włączy i oczywiście tak było. A za drugim razem, to kontrolka mrugała i brzęczek hałasował kilkanaście razy i w momencie podjechania na samą górę wszystko wracało do normy.
                    Czyżby również czujnik ABS? Kontrolka ABS zapala się i gaśnie po uruchomieniu silnika i nic nie wskazuje na ewentualne uszkodzenie. Samochód ma 4 miesiące, nie jest uciążliwie eksploatowany. Czy ktoś już może miał podobny problem i poradził sobie z nim?

                    Komentarz

                    • szpal
                      Drive
                      • 2005
                      • 88

                      #11
                      U mnie coś takiego działo się jak miałem zbyt niski poziom płynu w zbiorniczku.
                      Octavia 00' 1,9 TDI SLX

                      Komentarz

                      • Misiek_Kw
                        Classic
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 16

                        #12
                        Płyn sprawdzałem, wszystko OK z nim, poziom trzyma.

                        Komentarz

                        Pracuję...